ELIN SIMONSSON

Dag 1 till 3 - Flygresa och Kuala lumpur

Publicerad 2014-08-26 13:55:00 i , ♥ 1 Månad i Malaysia & Indonesien,

Flygresan gick bra men när vi skulle få våra väskor i kuala lumpur så var marcus väska kvar i hong kong. Vi fick åka från flygplatsen med bara en väska men som tur va så hade den levererats till hotellet morgonen därpå. Vi hade bokat boende mitt i china town som är en gata med massa små shoppingstånd med massa billiga väskor, skor, glasögon mm. Vi hann inte göra så mkt första kvällen eftersom vi kom rätt sent. Sov rätt dåligt på natten, vaknade vid halv 2 på natten och trodde det var mitt på dagen. Vi började vår första dag med att ta en taxi till batu caves. En hinduiskt tempel med världens största buddah skulptur vid ingången till grottorna. Det kryllade av apor som levde på soprna från alla turister som kom och gick varje dag. Efter det åkte vi till KLCC, ett stort köpcenter som ligger precis under twin towers. Va massa våningar med fina märkesaffärer, alltså inget för våran budget. Istället gick vi ut och tog lite kort på tornen som är världens näst högsta skyskrapa. Vi gick runt tornen och hittade en fin park som vi gick runt i en stund. Vi hann även med en tur på stans akvarium innan vi åkte hem och sov. Vi tänkte vi skulle ta lite sovmorgon men vaknade vid halv 12 ocy fick lite brottom. Vi började med ett besök på timesquere, en stor galleria med 14 våningar och en inomhus nöjespark. Där var affärerna lite mer i våran priskalss så marcus fyndade ett par skor, det gjorde även jag fast i china town där vi tog en extra sväng. Vi åt en god lunch på hard rock cafe och begav oss sedan till KLCC parken igen för att se när twin towers lystes upp. Medans vi väntade på mörkret så fick vi se på en häftig fontänshow. När det blivit tillräckligt mörkt åkte vi upp på 33e våningen på trades hotel och tog var sin drink på skybaren med häftig utsikt.