ELIN SIMONSSON

Dag 6 - Buma

Publicerad 2014-10-19 08:06:14 i ♥ Vardag,

Vi tog en lång sovmorgon och skulle ha följt med till jessica till barnhemmet i buma men det blev förskjutet så istället gick vi till ulole. Eller först gick vi fel väg så de tog väl 2h istället för 1 menmen vi kom dit. Plancherna vi köpte förra året var borta i ett klassrum och båda var skitiga. Såg inte ut som de va ett år sen de blev målade utan snarare 10år sen. Iaf så bestämde vi oss för att renovera upp det 3e klassrummet vi inte hann med förra året. Vi åt middag nere på gården och lekte med barnen. Som jag nämnde en tidigare och har det kommit ett nytt barn, katatin. Hon kom till myo för att hennes mormor som hade tagit hand om henne hade fått aids och tillsammans med hennes polio så klarade hon inte av att ta hand om henne. Katalin har också aids så vi får använda hadskar när vi byter blöja på henne. Hon har inte varit här så länge så varje gång vi varit med barnen har jag försökt vara lite extra med henne. Så nu har hon både skrattat och sagt några ord. Jag hade henne i knät en bra stund innan maten och när hon skulle gå och sätta sig på golvet för att äta så ramlade hon och började gråta. Hon sprang då direkt till mig så lite förtroende har jag nog ändå fått. Vi får ge henne mycket uppmärksamjet nu så bi kan få henne att leka och skratta lite mer och kanske tillåmed börja prata lite. När hon väl säger nått så viskar hon bara. Undra vad hon har varit med om älskade barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela